Kibernetinis pirmadienis: mitas ar tikrai patogus metas sutaupyti?

Fizines parduotuves turinčios prekybos įmonės per „Juodąjį penktadienį“ stebi išaugusį parduotuvių lankomumą ir pardavimus, o nuo jų neatsilieka ir prekeiviai internete, siūlantys savąją alternatyvą. „Kibernetinis pirmadienis“ vyksta jau beveik 20 metų ir tampa svarbiausia apsipirkimo virtualioje erdvėje diena. Tačiau ar šis pirmadienis tikrai nusipelno visų jam tenkančių liaupsių?

Vienas didžiausių apsipirkimų metuose

„Kibernetinis pirmadienis“ vyksta pirmą savaitės dieną po Padėkos dienos ir anksčiau buvo laikomas virtualiu „Juodojo penktadienio“ atitikmeniu. Tačiau, kadangi didžiausi pardavimai jau kuris laikas fiksuojami internete, didesnio skirtumo tarp šių dienų nebėra. „Kibernetinis pirmadienis“ tapo viena didžiausių apsipirkimo internetu dienų per metus, pranokstanti net ir penktadienį vykstančius apsipirkimus. Rinkos tyrėjų duomenimis, 2021 m. per „Kibernetinį pirmadienį“ vartotojai išleido 10,7 mlrd. dolerių, o per „Juodąjį penktadienį“ – 8,9 mlrd. dolerių.

„Pirmadienis, skirtas apsipirkimui internete, atspindi svarbią pastarųjų metų tendenciją – spartų mažmeninės prekybos internetu augimą, kuris daro didelę įtaką įprastiems prekybos centrams. Nepaisant to, taupiai apsipirkti internete nėra taip lengva. E. parduotuvės naudoja įvairias schemas, kad konkuruotų dėl mūsų dėmesio: nuolaidas, specialius pasiūlymus ir daugelį kitų. Tad nors tuo metu e. parduotuvės žybsi nuo įvairiausių akcijų ir pasiūlymų vartotojams – galite ir apsigauti, nebent iš anksto žinosite, ko ieškoti“, – sako „Omniva LT“ komercijos vadovas Justinas Pileckas.

Tarp svarbiausių pirkinių – elektronika ir mados prekės

Pasak specialisto, didžiausi prekybos tinklai „Kibernetinio pirmadienio“ išpardavimus dažniausiai pradeda bent keliomis dienomis anksčiau. Todėl geriausias būdas surasti pigiausius pasiūlymus – užsiprenumeruoti dominančių parduotuvių el. pašto naujienlaiškius. Taip pat patartina sekti prekių ženklus socialiniuose tinkluose, kad akcijas pamatytumėte dar prieš „Kibernetinį pirmadienį“. Be to, šiuo metu daugelis e. parduotuvių siūlo įvairius reklaminius kodus bei specialius pasiūlymus.

„Įprastai „Kibernetinis pirmadienis“ apima daugybę skirtingų pasiūlymų įvairiose kategorijose, todėl norint sėkmingai apsipirkti, reikia iš anksto turėti prioritetus bei apgalvoti, į kurias prekes žiūrėsite pirmiausiai. Pirkinių biudžetą protingiausia sutelkti ties kategorijomis, kurios per „Juodąjį penktadienį“ nebūna išparduodamos: pavyzdžiui, drabužius, virtuvės prietaisus ar smulkią buitinę techniką. Šį pirmadienį kai kurie prekybininkai atnaujina per „Juodąjį penktadienį“ išparduotos elektronikos ir technikos prietaisų atsargas, todėl „Kibernetinis pirmadienis“ yra jūsų antras šansas įsigyti populiariausių prekių“, – teigia J. Pileckas.

„Omniva LT“ komercijos direktoriaus pažymi, kad istoriškai žiūrint drabužių ir mados prekės yra mėgstamiausia apsipirkimo kategorija, todėl interneto vartotojai turėtų tikėtis daugybės puikių pasiūlymų būtent šioje srityje.

Paštomatai leidžia patogiai apsipirkti internete

Prieš skubant surasti geriausius norimų prekių pasiūlymus, verta atkreipti dėmesį ir į pristatymo galimybes, ypač apsiperkant užsienio e. parduotuvėse. Patogūs prekių siuntimo ir pristatymo procesai ne tik sustiprina e. prekybos potencialą, bet ir tampa svarbia vartotojo patirties dalimi.

„E. komercija suteikia galimybę įsigyti prekes, kurias anksčiau galėjome nusipirkti tik užsienyje. Šiandieną siuntomis pristatome daugybę įvairiausių prekių kategorijų, o prie to smarkiai prisidėjo paštomatų infrastruktūra. Jais patogu naudotis, o išsiųstos ar laukiamos siuntos pristatymo stebėjimas – patogus bei aiškus. Didžiausios metų šventės jau čia pat, todėl savo pirkinius vertėtų planuoti iš anksto, kadangi siuntų bendrovėms tai – pats darbymetis. Jei siuntas norite gauti laiku, patartina nedelsti“, – apibendrina J. Pileckas.

Naujienos iš interneto