Artėja būsimo Lentvario geležinkelio tunelio statyba

Naujosios Lentvario geležinkelio pervažos brėžinys
Naujosios Lentvario geležinkelio pervažos brėžinys

Intensyvios Trakų rajono savivaldybės pastangos dėl naujosios Lentvario geležinkelio pervažos statybos artėja link tikslo – šis projektas  įgyja pagreitį.
Praėjusių metų pabaigoje bendrovės „Kelprojektas“ parengtai „Lentvario miesto susisiekimo struktūros ties geležinkelio pervaža naujos statybos studijai“ pritarė Lietuvos automobilių kelių direkcija, Trakų rajono savivaldybės taryba ir administracija, Lentvario miesto bendruomenė, o šių metų vasarį – ir AB „Lietuvos geležinkeliai“.
Naujosios pervažos statybos įgyvendinimo eiga toliau juda į priekį. Prieš kelias dienas gauta Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos prie Aplinkos ministerijos išvada dėl galimo planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio  įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms.
Konstatuojama, kad tokios teritorijos yra Kiemeliškių kaimo apylinkėse, esančiose 2,4 km nuo būsimos statybos vietos. Išvadoje teigiama, kad statybos darbai šioms apylinkėms, kuriose yra vertingi  gamtos  ištekliai – Europos Bendrijos saugomos augmenijos buveinės bei kitos gamtos vertybės –  reikšmingo poveikio neturės. Todėl šiuo atžvilgiu projekto rengėjams neprivaloma atlikti poveikio aplinkai vertinimo.
Primename, kad  „Kelprojektas“ galimybių studijoje išnagrinėti aštuoni naujos pervažos variantai. Be to, buvo pateikti papildomi trys pervažos pasiūlymai, kuriuos pasiūlė bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“. Po išsamių specialistų ir gyventojų diskusijų, vertinimų buvo pasirinktas tunelio su dviem eismo žiedais variantas. Tunelio statyba būtų vykdoma vadinamuoju „uždaru“ būdu, t.y. nenutraukus eismo geležinkeliu. Tai bus unikalus statinys, nes toks pervažos sprendimo būdas yra pirmasis Lietuvos geležinkelių struktūroje.
Pagal šį pasiūlymą tunelis būtų 50 metrų ilgio, preminali statybos kaina – 43,2 mln. litų. Planuojama, kad 85 proc. statybai reikiamų lėšų būtų galima gauti iš ES struktūrinių fondų. Trakų  rajono savivaldybės finansavimo dalis sudarytų 1,2 mln. litų.
Pagal išankstinį statybos darbų grafiką tunelį Lietuvos automobilių kelių direkcija planuoja pradėti statyti 2017 metais. Tunelį  automobiliams ir pėstiesiems ketinama baigti  2019 metais. Jį pastačius, esama nesaugi geležinkelio pervaža bus panaikinta.
Naujosios geležinkelio pervažos statybą inicijavo rajono savivaldybės vadovybė. Praėjusių metų balandį rajono savivaldybės administracija su bendrove „Kelprojektas“ pasirašė  Lentvario geležinkelio pervažos galimybių studijos parengimo sutartį. Šią sutartį taip pat pasirašė Lietuvos automobilių kelių direkcija ir bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“.
Mažiau nei per metus buvo atlikta ne tik studija, bet ir numatyti projekto sprendiniai, finansavimo šaltiniai ir būsimų darbų terminai. Siekiant šį projektą įgyvendinti, daug pastangų, laiko jam skyrė rajono savivaldybės meras Vytautas Zalieckas, jo institucija, savivaldybės Strateginio planavimo, investicijų ir ūkio plėtros skyriaus vedėja Svetlana Žilionienė, specialistai, Lentvario seniūnas Vytas Rukšėnas.
Artimiausias būsimo Lentvario gležinkelio tunelio  statybos etapas – žemės sklypo formavimas. Tikimasi, kad jis bus parengtas per metus, o jį parengus, bus ruošiamas techninis tunelio projektas.
Lentvario geležinkelio pervažos galimybių studijos santrauka paskelbta  www.trakai.lt

Sigita Nemeikaitė,
Trakų rajono savivaldybės viešųjų ryšių specialistė

Naujienos iš interneto