Klevų alėja, ISSN 2424-5429

Startavo Lentvario geležinkelio pervažos rekonstrukcija ir požeminio tunelio statyba

Iš kairės: „Tilstos“ vadovas G. Gribulis, Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas R. Lipkevičius, Trakų rajono savivaldybės merė E. Rudelienė, susisiekimo ministras J. Narkevič, „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius M. Bartuška su simbolinės kapsulės dokumentais – projekto kopija ir laišku ateities kartoms

Spalio 6-ąją startavo Lentvario geležinkelio pervažos rekonstrukcija ir požeminio tunelio statyba. Prie pervažos buvo įkasta kapsulė, simbolizuojanti projekto pradžią.

Iškilmes pradėjęs susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevič pabrėžė, kad šios dienos lentvariečiai laukė ne vieną dešimtmetį. Jo žodžiais, reikėjo įdėti daug pastangų, rodyti iniciatyvą, koordinuoti ir kontroliuoti veiksmus, kad galų gale ši nesaugi, nepatogi pervaža būtų pertvarkoma.

Trakų rajono savivaldybės merė Edita Rudelienė tvirtino, kad ši diena yra istorinė, nes ėmė pildytis patys didžiausi Lentvario gyventojų lūkesčiai. Jos skaičiavimais,   vidutiniškai kiekvienas lentvarietis dėl traukinių eismo uždaromos pervažos kasdien sugaišta apie pusvalandį. Tad galima įsivaizduoti, kiek laiko prarandama per metus ir net daugiau.

„Ne vienerius metus intensyviai, atsakingai dirbome ties šiuo projektu, todėl jo pradžia yra puiki geroji žinia ir Lentvario, ir visos Trakų rajono savivaldybės gyventojams. Mums pavyko! Darniai, suprasdami vieni kitus, Susisiekimo ministerija ir trys šio projekto partneriai – Lietuvos automobilių kelių direkcija, bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ bei Trakų rajono savivaldybė bendradarbiavo tikslui pasiekti. Dėkodama šių ir kitų įstaigų specialistams, darbuotojams sakau, kad būtent Jūsų dėka šiandien galiu pasakyti:„Taip, tunelis bus!“.

Tai esminis pokytis rajono infrastruktūroje, kurio siekėme ilgai ir atkakliai. Laukia statybų etapas, kuris nebus lengvas ir patogus. Reikės gyventojų supratingumo, kantrybės ir palaikymo. Bet dabar jau drąsiai sakau, po metų turėsim saugų, patogų ir ilgai lauktą (gal net išsvajotą) tunelį!“ – sakė rajono savivaldybės merė.

Savo mintimis, įžvalgomis pasidalijo ir kiti šio projekto dalyviai – Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Remigijus Lipkevičius, „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška, statybos rangovas – bendrovės „Tilsta“ vadovas Gediminas Gribulis.

Visų projekto organizatorių ir rangovo pasirašyta projekto kopija bei laiškas ateities kartoms buvo įdėti į kapsulę, kurią savo rankose galėjo palaikyti ir gausiai susirinkę Lentvario gyventojai, „apėjusi“ nemažą ratą, buvo įleista į duobę. Ant užbetonuoto duobės paviršiaus buvo įspausti metai, kurie nebejotinai atverčia naują Lentvario istorijos puslapį.

Įgyvendintas šis eismo sąlygas ir saugą gerinantis projektas žymiai pagerins susisiekimo sąlygas Lentvaryje, kurį geležinkelio linija dalina į dvi dalis ir dėl intensyvaus traukinių eismo ties pervaža nuolat susidaro automobilių spūstys.

Į šią statybą bus investuota apie 21 mln. eurų, planuojama, kad ji užtruks 9 mėnesius, pridėjus 3 mėnesių technologinę pertrauką.

Projektas bus įgyvendinamas pagal Lietuvos automobilių kelių direkcijos, Trakų rajono savivaldybės ir AB „Lietuvos geležinkeliai“ partnerystės sutartį, pasirašytą 2020 m. rugpjūčio 19 d.  Jis finansuojamas Kelių priežiūros ir plėtros programos ir Europos Sąjungos investicijų lėšomis.

 

Trakų rajono savivaldybės informacija

 

Sigitos Nemeikaitės nuotr. 

Šaltinis – http://www.trakai.lt/naujienos/startavo-lentvario-gelezinkelio-pervazos-rekonstrukcija-ir-pozeminio-tunelio-statyba/2329