Klevų alėja, ISSN 2424-5429

Tyrimas: Vilniaus vakarinis aplinkkelis sumažino spūstis

Sauliaus Žiūros nuotr.

Praėjus daugiau nei mėnesiui po Vilniaus vakarinio aplinkkelio atidarymo spūsčių pastebimai sumažėjo. Tokia išvada daroma po savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ atlikto tyrimo, kurio metu buvo analizuojama, kaip keitėsi transporto srautai pagrindinėse sostinės gatvėse.

„Kaip ir buvo tikėtasi, atidarytas Vakarinis aplinkkelis teigiamai paveikė visą eismo organizavimo sistemą sostinėje – aplinkinėse gatvėse ženkliai sumažėjo eismo srautai, jie pasiskirstė sklandžiau. Patys vairuotojai sugaišta mažiau laiko spūstyse, o kai kurie jų net išvengia. Todėl galima greičiau ir ramiau pasiekti kelionės tikslą“, – pastebi Vilniaus meras Remigijus Šimašius.


Vilniaus miesto eismo valdymo specialistai siekė palyginti, kaip keitėsi transporto srautai darbo dienomis 2016 m. trečiąją sausio savaitę ir 2017 m. trečiąją sausio savaitę. Transporto srautai buvo stebimi didžiausiose sostinės sankryžose: Ukmergės – Geležinio Vilko g., Geležinio Vilko – Gerosios vilties g., Laisvės – Pilaitės pr. – T. Narbuto g., Laisvės pr. – Rygos – Buivydiškių g., Justiniškių – Rygos g. sankryžose ir Ukmergės g. (pėsčiųjų perėja) ties Gedvydžių g.

Vilniaus miesto Vakarinio Aplinkkelio įtaka transporto srautams

„Didžiausia Vakarinio aplinkkelio įtaka transporto srautams pastebima rytinio piko metu, kai vairuotojai iš miesto pakraščių suvažiuoja į aplinkkelį ir vyksta į darbą, mokslo įstaigas ar kitas vietas. Ukmergės g. sumažėjus transporto srautams į centro pusę sumažėjo ir rytinės spūsties trukmė – ji trunka iki 50 min. trumpiau. Tuo tarpu Laisvės pr. ir Justiniškių g. transporto spūsčių nebepastebima“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.


M. Gusarovienės teigimu, didžiausi pokyčiai pastebimi Justiniškių g. – tiek centro kryptimi, tiek ir iš centro transporto srautai sumažėjo daugiau nei trečdaliu (36,44 proc.). Laisvės pr. užfiksuota daugiau nei 11 proc. mažiau transporto priemonių, o Ukmergės g. centro kryptimi – beveik 7 proc.

„Pastebėjome ir tai, kad sumažėjus srautams vienose gatvėse, kai kuriose jie išaugo, pavyzdžiui, Rygos g. centro kryptimi juda penktadaliu (21,7 proc.) daugiau transporto priemonių. Transporto srautai išaugo greta Vakarinio aplinkkelio esančiose gatvėse, nes jos pasirenkamos važiuojant į Aplinkkelį ar iš jo išvažiuojant. Todėl vairuotojams dar prireiks šiek tiek laiko naujų maršrutų įpročiams suformuoti“, – sako M. Gusarovienė.

Transporto srautų padidėjimai, po Vakarinio aplinkkelio atidarymo, taip pat pastebimi Oslo g. link Savanorių pr. esančios žiedinės sankryžos ir Tūkstantmečio g. Tam tikros spūstys susiformuoja ir ties nuvažiavimu į Gariūnus. Tačiau, kaip tikina SĮ „Susisiekimo paslaugos“ eismo valdymo specialistai, planuojama keisti šviesoforų reguliavimą dalyje sankryžų, siekiant sureguliuoti pasikeitusius transporto srautus.


Kad vilniečiams susisiekimas Aplinkkeliu taptų dar patogesnis, šiais metais planuojama dar viena eismo juosta išplėsti nuvažiavimą iš Aplinkkelio Oslo gatve. Taip pat šiuo metu projektuojamos svarbios visai miesto infrastruktūrai Pavilnionių ir Šiaurinė gatvės, o patvirtinus Mykolo Lietuvio gatvės detalųjį planą bus rengiamas ir šios gatvės projektas. Dar šiemet planuojama atnaujinti apšvietimą ir asfalto dangą prie Aplinkkelio besišliejančiose gatvėse Justiniškėse ir Pašilaičiuose.

Vilniaus miesto savivaldybės

Rinkodaros ir komunikacijos skyriaus informacija

Šaltinis – http://www.vilnius.lt/index.php?1171590912.