Pirmojo Lietuvoje geležinkelio (ruožo Turmantas–Marcinkonys) istorija atgyja ką tik pasirodžiusioje knygoje „Pirmasis geležinkelis Lietuvoje, I knyga“. Pasakojama apie šio ruožo geležinkelio stotis, keleivių namus, vandens bokštus, siurblines, kitus statinius, tiltus ir tunelį. Skaitytoją sudomins dar niekur viešai neskelbti XIX a. geležinkelio stočių projektai ir žemėlapiai, kurių kopijos parvežtos iš Rusijos valstybinio istorijos archyvo bei Rusijos valstybinės bibliotekos fondų.
Knygoje gausu medžiagos iš Lietuvos mokslų akademijos Vrublevskių bibliotekos, Lietuvos nacionalinio muziejaus, Lietuvos centrinio valstybės archyvo, Lietuvos geležinkelių archyvo ir Geležinkelių muziejaus fondų.
Daugelis istorinių nuotraukų yra iš P. Rutkauso, V. Mikštienės privačių kolekcijų ir tyrėjo O. Fediajevo.
Per visą geležinkelių istoriją daug kas keitėsi, tačiau iki šiol geležinkelių sistemoje liko du pagrindiniai elementai: bėgių tinklas ir traukinių sustojimo vietos – stotys. Tiesiant pirmąjį geležinkelį Lietuvoje, buvo pastatyta per dvidešimt stočių, kurios paskatino daugelio miestų ir miestelių plėtrą.
Knygos rengėjai – Geležinkelių muziejaus darbuotojai ir istorikai.
Joje daug informacijos ir iliustracijų, kurios pritrauks skaitytojų dėmesį ir leis suprasti geležinkelius, kaip vieną iš kertinių Lietuvos ūkio šakų.
Šaltinis – http://www.litrail.lt/-/gelezinkeliu-istorijos-myletojams-%E2%80%93-nauja-knyga.