Nauja Lentvario pervaža – ranka pasiekiama

Į Lentvario Motiejaus Šimelionio gimnazijos aktų salėje vykusį geležinkelio pervažos-tunelio techninio projekto projektinių siūlymų viešąjį svarstymą susirinko daug gyventojų

Gruodžio 9 d., pirmadienį, Lentvario Motiejaus Šimelionio gimnazijoje aktų salėje vyko geležinkelio pervažos-tunelio techninio projekto projektinių siūlymų viešasis svarstymas. Jame dalyvavo LR Seimo Pirmininko pavaduotojas Jonas Liesys, Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos dir. pavaduotojas Remigijus Lipkevičius, Trakų r. savivaldybės merė Edita Rudelienė su patarėja Evelina Kislych-Šochiene, administracijos direktoriumi Dariumi Kvedaravičiumi, tarybos nariai: Inesa Židonytė, Teresa Solovjova, Kęstutis Vilkauskas, Darius Mechovskis, Andrius Šatevičius, Lentvario seniūnas Vytas Rukšėnas ir kt. Susitikimą, į kurį susirinko pilna salė lentvariečių, filmavo VšĮ regioninės televizijos „Aidas“ direktorius Česlovas Rulevičius.

Iš pradžių susirinkusiesiems projekto vadovas Andrius Sirtautas (UAB „Plentprojektas“) pristatė projektą „Valstybinės reikšmės rajoninių kelių Nr. 4707 Grigiškės–Lentvaris–Dobrovolė ruožo nuo 4,9 km iki 5,2 km (Klevų g. ir Fabriko g.) bei Nr. 4727 Trakai–Lentvaris–Mūrinė Vokė ruožo nuo 7,0 km iki 7,6 km (Geležinkelio g. ir Vilniaus g.) ties geležinkelio pervaža rekonstravimo ir tunelio kelyje Nr. 4707 Grigiškės–Lentvaris–Dobrovolė 4,95 km naujos statybos techninio darbo projekto parengimas“. Projektiniuose pasiūlymuose numatyta panaikinti esamą vieno lygio geležinkelio pervažą Lent­vario miesto centrinėje dalyje, valstybinės reikšmės rajoniniame kelyje Nr. 4707 Grigiškės–Lentvaris–Dobrovolė penktame kilometre, taip išsprendžiant automobilių transporto ir pėsčiųjų bei dviratininkų prastovas dėl vykstančio traukinių eismo. Išardžius esamą pervažą, atviru būdu, atskirais etapais ir nenutraukiant traukinių eismo, bus įrengiamas 64,0 m ilgio tunelis, o geležinkelio keliai atstatomi į esamus aukščius. Tunelis bus skirtas automobilių transporto priemonėms, pėstiesiems ir dviratininkams. Taip pat A. Sirtautas informavo, kad rengiant projektą, siekiant sumažinti triukšmo ir oro taršos poveikį pėstiesiems bei dviratininkams, bus suprojektuota atraminė sienelė iki tunelio perdangos viršaus.

 

Lentvarietė Ona Stanulionienė uždavė daug klausimų dėl būsimo projekto. Šalia – projekto vadovas Andrius Sirtautas

UAB „Armo“ Vytautas Verbickas išreiškė susirūpinimą dėl Pramonės g.

Buvo kalbama ir apie Šiaurinių ir Pietinių žiedinių sankryžų įrengimą, dėl geležinkelio pervažos pertvarkos kylančias transporto priemonių ir pėsčiųjų judėjimo problemas bei jų sprendimo būdus. Paminėta buvo ir, pvz., Pakalnės bei Fabriko gatvių rekonstrukcija. Teigiama, kad rekonstruojamoje Fabriko g.
esamame lygyje numatomas pėsčiųjų ir dviračių takas iki 2,6 m pločio, kuris tęsiamas iki 3,0 m pločio projektinio pėsčiųjų ir dviračių viaduko virš Fabriko g. Pėsčiųjų ir dviračių takas 2,5– 3,0 m pločio taip pat numatomas ir rekonstruojamoje Vokės gatvėje.

Projektuotojai atkreipė dėmesį ir į vandens nuleidimą. Projekte teigiama, kad „rekonstruojamose gatvėse ir keliuose, įrengiamame tunelyje numatomi paviršinių nuotekų šalinimo tinklai. Abiejose gatvių ir kelių pusėse įrengiami požeminio drenažo tinklai. Drenažas pajungiamas į lietaus nuotekų tinklus. „Gyvenamojoje zonoje“, pėsčiųjų ir dviračių takuose prie atraminių sienučių numatomas drenažas, kuris taip pat pajungiamas į lietaus nuotekų tinklus.“
Numatoma statybos darbų pradžia – kitų metų antroji pusė, apie rugsėjo mėn. Geležinkelio pervaža būtų uždaryta 6– 8 mėn.

Daiva Sinkuvienė, Vokės bendruomenės pirmininkė, atskleidė ir kitas Lentvario infrastruktūros problemas

Po projekto pristatymo buvo aptarti gauti pasiūlymai iš lent­variečių. Taip pat tiek miesto gyventojai, tiek įmonių atstovai viešo svarstymo metu galėjo pareikšti savo poziciją juos dominančiais klausimais. Kadangi tų klausimų buvo daug, todėl projektuotojai pažadėjo į juos atsakyti raštu.

 

Jolanta ZAKAREVIČIŪTĖ

Irmos Stadalnykaitės nuotr.

Šaltinis – www.klevualeja.lt