Bus sukurta metodika, padedanti atpažinti ir ugdyti gabius vaikus

Artūro Žuko nuotr.
Artūro Žuko nuotr.

Mokytojams, savivaldybių pedagoginių psichologinių tarnybų ar mokyklų psichologams bus parengtos rekomendacijos ir patikima metodika, kaip ankstyvame amžiuje atpažinti ir ugdyti gabius vaikus. Jiems taip pat vyks kvalifikacijos tobulinimo renginiai, kuriuos ves teoretikai ir praktikai iš Lietuvos bei užsienio. Tokią galimybę suteikia naujas ES remiamas projektas ,,Mokinių akademinių gebėjimų atpažinimo ir jų ugdymo kokybės plėtra“.

„Iki šiol tokių priemonių, metodikos, kaip atpažinti gabius vaikus ir juos prasmingai užimti klasėje, trūko. Mokytojai ne visada sugeba atpažinti gabius vaikus, kurie įprastas užduotis paprastai atlieka greičiau negu jų bendraamžiai, ir likusį laiką likę be darbo, gali trukdyti visai klasei. Be to, jie nemėgsta mechaninių užduočių. Jeigu jiems nuolat skiriamos tokios užduotys, jų susidomėjimas mokymusi išvis gali nuslopti. Kraštutiniu atveju tokie vaikai gali net mesti mokyklą“, – sako švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė.

Priemonės bus skirtos specialistams ir mokytojams, dirbantiems su pradinių ir 5–8 klasių mokiniais, bus parengta medžiaga ir organizuoti mokymai, kaip su ja dirbti.  Mokytojai turės daugiau kvalifikuotai parengtų užduočių, kurias galės panaudoti individualizuodami ugdymą. Projekto partnerės yra 30 kaimo ir miestų mokyklų, kuriose bus išbandomos parengtos rekomendacijos,  sukurtos užduotys.  Vėliau jomis galės naudotis visi šalies mokytojai.

Metodika, kaip atpažinti potencialiai gabų vaiką, galės pasinaudoti ne tik mokytojai, bet ir mokinių tėvai.

Gabūs vaikai – tai vaikai, galintys veiksmingai įgyti žinių ir mokėjimų; juos pritaikyti naujoms problemoms spręsti; sparčiai mokytis iš patirties. Jų intelektas yra aukštas (individualiai testuojamų standartizuotais intelekto testais intelekto koeficientas yra du standartiniai nuokrypiai ar daugiau nei vidurkis). Turėdami šiuos intelektinius gebėjimus gabūs vaikai lenkia arba pajėgūs pralenkti panašios patirties ir aplinkos bendraamžius savo vienos ar kelių mokslo sričių akademiniais pasiekimais. Šiems vaikams taip pat būdingas intensyvus kūrybiškumas. Gabūs vaikai priskiriami prie specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių asmenų.

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos

Komunikacijos skyriaus informacija

Naujienos iš interneto